Professionaliseren Ziggo
De afdeling Operations Projects binnen Ziggo bestond uit 35 voornamelijk zeer ervaren projectmanagers, deels intern en deels extern, en een PMO organisatie bemand door drie dames. Ziggo had recent een integratie ondergaan van drie onafhankelijke kabelmaatschappijen met elk een unieke identiteit en cultuur. Door externe inhuur en het aannemen van nieuw personeel nam de onvrede toe en de productiviteit van de afdeling af. Na anderhalf jaar heeft de zittende manager deze functie opgegeven.
Onze interim manager heeft met een gestructureerde aanpak gebaseerd op menselijke factoren de afdeling nieuw elan gegeven. De verschillen in culturen werden vervangen door overeenkomsten in professionaliteit en menselijke ambitie.
Daarnaast is in een relatief korte periode een nieuw besturingsmodel ingevoerd, dat organisatie, processen en professionaliteit integreert tot een werkend en gedragen geheel. Hierbij is uitgegaan van best practices gecombineerd met een aanpak specifiek voor TMM.
De interim manager heeft zorg gedragen voor:
- Dagelijkse leiding over de afdeling
- Invoeren van de veranderingen en verbeteringen
- Verhogen van de medewerker tevredenheid van ruime onvoldoende naar een ruime voldoende
- Klanttevredenheid significant verhoogt ofschoon de resultaten door de duur van de projecten na ijlen